• PO PRZYGODĘ Z PHOTONEM

            Klasa 1c  wraz z wych. Dorotą Dankowską oraz klasa 1a ze szkoły Podstawowej nr 3 w Piotrkowie Trybunalskim  realizują wspólnie innowację pedagogiczną „Po przygodę z Photonem”. Program zakłada wprowadzenie robota edukacyjnego Photon do procesu edukacyjnego w szkole podczas zajęć lekcyjnych i na zajęciach pozalekcyjnych.

            Zaprzyjaźnione klasy co jakiś czas spotykają się on-line na wspólnych zajęciach z robotem Photon. Na ostatnich zajęciach on-line obie klasy kodowały dla siebie zagadki: „Co kucharz marzec wrzucił do swojego garnka?” związane z gotowaniem i marcową pogodą. Jak się okazuje, nauka w szkole wcale nie musi być nudna.

            Dorota Dankowska

          • PIERWSZAKI KRĘCĄ FILMY ANIMOWANE

            Nauka w szkole nie musi być nudna. Przekonują się o tym uczniowie klasy 1c, którzy rozwijają swoją kreatywność i wyobraźnię poprzez warsztaty filmowe. Uczniowie pracowali w 8 zespołach trzyosobowych. Każdy zespół miał za zadanie przygotować postaci z plasteliny: LITERA T i TYGRYSEK oraz scenografię.

            Następnym etapem było tworzenie animacji metodą poklatkową. Na 30 sekund filmu trzeba było zrobić ponad 40 zdjęć. Film miał przedstawiać, jak LITERA T i TYGRYSEK tańczą tango. Praca wszystkich zespołów została połączona w całość. Powstało „mini dzieło filmowe” – zapraszamy do obejrzenia.

            Dorota Dankowska

          • ZAJĘCIA TEATRALNE W IC

            Klasa 1 c uczestniczy w pozalekcyjnych zajęciach teatralno - filmowych. Podczas tych zajęć uczniowie uczą się różnych technik teatralnych: doskonalą prawidłowe oddychanie, ćwiczą poprawność wymowy oraz trenują pamięć, uważność i wyobraźnię poprzez tworzenie sytuacji dramowych, scenek teatralnych, żywych obrazów. Na ostatnich zajęciach uczniowie pracowali w zespołach. Tworzyli zagadki w postaci żywych obrazów. Ustawiali się do wymyślonej przez siebie scenki, stosowali technikę stop klatki. Zespół przeciwny odczytywał przesłanie autorów scenki.

            Dorota Dankowska

          • DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU

            Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) to inicjatywa, która ma na celu podniesienie świadomości na temat bezpieczeństwa w sieci, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży. W tym roku ten dzień przypadał 6 lutego w czasie ferii.

            Wydarzenia z tej okazji odbyły się zatem przed feriami zimowymi. Uczniowie klas 1-3 uczestniczyli w zajęciach na temat zagrożeń w Internecie, w zabawach dramowych, oglądali filmy oraz grali w gry.
            Pierwszaki z klasy c wspólnie z partnerami projektu "Math and Art. Together" tworzyli karty z instrukcjami, jak należy zachować się w sieci oraz tworzyli animacje w programie Scratch: „Jestem mądry, znam zagrożenia”.
            Inicjatywa została zgłoszona, a my otrzymaliśmy zaświadczenie.

            Dorota Dankowska

          • WIRTUALNY BAL KARNAWAŁOWY

            Uczniowie 1c spotkali się on-line na wirtualnym balu karnawałowym. Można się wspólnie bawić, będąc oddalonym od siebie tysiące kilometrów, a wszystko dzięki platformie eTwinning i międzynarodowym projektom edukacyjnym.
            Matematyka jest również w muzyce i w tańcu. Partnerzy projektu "Math and Art. Together" wcześniej wykonali maski karnawałowe w stylu amerykańskiego artysty K. Haringa, następnie spotkali się przed ekranami, wspólnie śpiewali po angielsku i razem tańczyli. Na wirtualnym balu karnawałowym bawiły się dzieci z Polski, Turcji, Grecji, Włoch, Rumunii i Chorwacji.

            Dorota Dankowska
             

          • ŻYWE OBRAZY

            Klasa 1c uczestniczy w międzynarodowym projekcie eTwinning „Math and Art. Together”. W styczniu i lutym uczniowie poznawali twórczość polskiego malarza - Tadeusza Makowskiego i w jego obrazach szukali matematyki.

            Pierwszoklasiści wykonywali rysunki inspirowane twórczością artysty oraz tworzyli żywe obrazy. Uczniowskie prace zostały włączone do rezultatów projektu. Gratulacje dla młodych artystów!

            Dorota Dankowska

          • JAK SIĘ BADA KOTA?

            14 lutego 2024 r. klasa 1c gościła u siebie panią weterynarz Natalię Cielińską, która opowiedziała dzieciom wiele ciekawostek o kotach. Pokazała przyrządy, którymi weterynarz bada zwierzęta i zdradziła kilka sposobów na szybką diagnozę kota. 

            Okazało się, że weterynarz musi się nieco natrudzić, aby dać sobie radę z kapryśnym i trudnym, aczkoliwek przesympatycznym zwierzakiem, jakim jest kot.

            Dorota Dankowska

          • WARSZTATY TEATRALNE W KLASIE 2B

            Wiadomo nie od dziś, że kontakt z żywym słowem w czasie warsztatów teatralnych może wpłynąć na wszechstronny rozwój dziecka: począwszy od aparatu mowy i dykcji, poprzez motorykę ciała, wyobraźnię, kreatywność oraz zdolności manualne, a  także umiejętności społeczne czy kompetencje emocjonalne.
            Dlatego też na zaproszenie pracowników Pomorskiej Biblioteki Pedagogicznej uczniowie klasy 2b wzięli udział w warsztatach teatralno-lalkarskich pod nazwą "Mała szkółka lalkarska". Poprowadziła je pani Małgorzata Stecz i pan Maciej Gierłowski z Teatru Lalki "Tęcza".

             

            Podczas zajęć aktorzy zdradzili tajniki sztuki aktorskiej, uczyli animacji kukłą, pacynką i muppetem. Drugoklasiści, pod czujnym okiem artystów, ożywili lalkę i stworzyli mini aktorsko - lalkarski spektakl. 

            To było niesamowite doświadczenie!

            Mirosława Skalna

          • III MIEJSCE W KONKURSIE HISTORYCZNYM

            29 lutego 2024 r. w dniu tak nieczęsto spotykanym w przyrodzie, odbył się coroczny Międzyszkolny Konkurs Historyczny „Poczet królów i książąt polskich”- Edycja XXI - KRÓLOWIE ELEKCYJNI.

            W skład naszej drużyny wchodziły trzy piękne i mądre dziewczęta: Kinga Wasila z klasy 7c, Wiktoria Murawska i Zosia Giedrojć z klasy 8b. I odniosły dziewczyński SUKCES, bowiem zajęły zaszczytne III miejsce na podium. Gratulacje Wielkie, wszak wiadomo, że historia trudna jest niebywale.

            Cieszę się, że i ja mogłam się do tego sukcesu odrobinę przyczynić.

            Kobiety rządzą !!!

            Jolanta Walewska

          • ŚLADAMI STASIA I NEL WEDŁUG UCZNIÓW

            Jak chcielibyście pracować z lekturą? - zapytałam niedawno moich uczniów. Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać. Szóstoklasiści wymyślali w grupach swoje propozycje lekcji, po czym przedstawiali je na forum i w wyniku głosowania wybrali dwa najciekawsze ich zdaniem pomysły.

            Dzisiejszą lekcję z lektury w klasie 6c przygotowały i poprowadziły Ania, Zosia oraz Julia z pomocą Agaty. Dziewczęta opracowały zajęcia sprawdzające znajomość treści książki, jak i wprowadziły uczniów w tematykę przyjaźni.

            Zajęcia rozpoczęły się spontanicznym tańcem w rytmie zumby, do którego zaproszeni zostali wszyscy uczniowie. Następnie klasa została podzielona na grupy, które miały do wykonania szereg różnorodnych zadań, a które rozwiązywali, przechodząc do kolejnych stolików.

            Uczennice wymyśliły i samodzielnie przygotowały scenariusz lekcji wraz z różnorodnymi zadaniami, wśród których znalazły się pytania, krzyżówki, rebusy, kalambury, rozsypanki i zadania do wykonania na platformie Wordwall. Wszystkie wymagały znajomości lektury, a uczniowie mogli korzystać z książki lub podpowiedzi dziewcząt prowadzących.

            Zabrakło nieco czasu na podsumowanie pracy w grupach, jednak lekcję uważam za bardzo udaną i ciekawą, tym bardziej, iż pomysł wyszedł od uczniów, którzy odpowiedzieli na moją inicjatywę poprowadzenia przez nich lekcji.

            Na wielkie brawa zasługują uczennice, które przez 45 minut potrafiły skupić uwagę uczniów na zadaniach i zachęcić ich do pracy. Na zakończenie wszyscy otrzymali od prowadzących słodki upominek, a grupa, która jako pierwsza wykonała poprawnie wszystkie zadania, zostanie dodatkowo nagrodzona ocenami.

            Gratuluję, dziewczyny!

            Joanna Jaśniewicz

          • WYNIKI KONKURSU NA PROJEKT TOREBKI

            Jeszcze w lutym przed feriami ogłoszono konkurs na projekt torebki. Zadaniem było wykonanie pracy plastycznej: rysunkowej lub malarskiej. Spośród 17 prac jury wybrało 5 najlepszych. W nagrodę laureatki wzięły udział w warsztatach, podczas których z projektantek mody zamieniły się w krawcowe.
            W trakcie dwugodzinnych zajęć dziewczynki dowiedziały się, czym jest wykrój, forma, miara krawiecka, samodzielnie dobrały odpowiednią długość pasków, wykonały ozdobne aplikacje, poznały, jak działa nowoczesna maszyna do szycia i nitownica. Poniżej możecie obejrzeć efekty wytężonej pracy twórczej.

            Anna Radomska

          • GRAMY W RĘCZNĄ W SP5!

            Niezmiernie miło nam poinformować, że już od marca do grudnia 2024 r. w naszej szkole realizować będziemy wspólny projekt Ministerstwa Sportu i Turystki oraz Związku Piłki Ręcznej w Polsce “Gramy w ręczną” dla uczniów najmłodszych klas. Jest to już ósma edycja tego programu, ale po raz pierwszy w SP5!

            Do rekrutacji przystąpiły szkoły z całej Polski, jednak nie dla wszystkich znalazło się miejsce. "Piątka" jest jedyną szkołą w Słupsku realizującą ten projekt, jedną z osiemnastu w województwie pomorskim i jedną z 300 w kraju. Podczas zajęć realizowany będzie program gier i zabaw z piłką ręczną, w czasie którego oprócz rozwoju ogólnego będziemy rozwijać podstawowe umiejętności związane z grą w piłkę ręczną.

            Poprzez zabawy ruchowe trener będzie pomagał dzieciom w zdobyciu i rozwoju takich umiejętności technicznych jak chwyt piłki, podanie, rzut do bramki oraz umiejętności poruszania się po określonej przestrzeni boiska z wykorzystaniem naturalnych form ruchu jak bieg, skok, zatrzymanie się, zmiana kierunku poruszania się, a także poznawać podstawowe przepisy gry w piłkę ręczną.

            Zajęcia w naszej szkole poprowadzi Natalia Kmieć - na co dzień nauczyciel języka angielskiego, ale również wieloletnia zawodniczka i trenerka klubu MKS "Słupia" Słupsk.

            Treningi odbywać się będą w każdą środę w godz. 15.30-16.30 oraz w piątki w godz. 13.30-14.30.

          • W ZACZAROWANYM ŚWIECIE NARNII

            Już kolejne pokolenie czwartoklasistów zanurzyło się w fantastycznym świecie Narnii i tworzyło na podstawie treści książki i własnych wyobrażeń wybrane sceny z lektury w formie makiety. Praca w grupie wymagała wysiłku i umiejętności. Uczniowie pracowali według instrukcji, jednak największym wyzwaniem okazało się nie samo wykonanie projektu, a współpraca i przydział zadań wewnątrz grupy. Liderzy dzielnie koordynowali pracę w swoich zespołach, nie obyło się bez sprzeczek i nerwów, jednak było warto.

            Zaangażowanie i ciężka praca przyniosły ciekawe rezultaty. Warto podkreślić, że uczniowie używali rónorodnych materiałów i metod w tworzeniu makiet, a efekty przerosły najśmielsze oczekiwania. Powstały świetne prace, w których widać dużą  estetykę i dbałość o szczegóły. Jak zwykle uczniowska kreatywność wzięła górę i pozytywnie zaskoczyła. Praca w grupie przyniosła też niewymierne efekty - była szansą na lepsze poznanie się, dotarcie, nawiązanie nowych relacji i nauką kompromisu. 

            A jutro? Wielki finał, czyli prezentacja projektów na forum klasy.

            Gratuluję, 4b!

            Joanna Jaśniewicz

          • BIURO DETEKTYWISTYCZNE KRÓLOWEJ MATMY

            Dwie koleżanki, Julka i Marta oraz siostra jednej z nich, Zosia...Cóż ciekawego może z tego wyniknąć?

            A jednak! 

            Jedna z nich, Zosia, ma tajemnicę, którą koleżanki próbują wspólnie odkryć. Zagadka miłosna: z kim spotyka się Zosia? Metody jej rozwiązania wymagają logicznego myślenia. 

            Do wspólnej zabawy Julka i Marta zaprosiły uczniów klas 6. Drużyny, korzystając z pozostawianych przez Zosię matematycznych wskazówek, próbowały odkryć jej sekret, z kim się spotyka, który z nowo poznanych chłopców jest jej nową sympatią? 

            Podczas świetnej zabawy na holu uczniowie mieli okazję utrwalić umiejętności matematyczne opanowane podczas nauki w szkole. Czy miłość i naukę można połączyć?  Jak najbardziej! 14 lutego 2024 r. udowodnili to szóstoklasiści.

            Magdalena Walkowiak i Weronika Rajkowska

          • ROZRADOWANI SŁOWEM - WYNIKI KONKURSU

            Po raz kolejny uczniowie klas 1-3 dzielili się radością, jaką niesie poezja religijna. Tegoroczny Szkolny Konkurs Poezji Religijnej wyłonił najlepszych recytatorów, którzy już niedługo będą reprezentować naszą szkołę w Wojewódzkim  Konkursie Recytatorskim "Sacrum". 
            Zostali nimi: Zuzanna Chyl z klasY 1 c, Małgorzata Adamiuk z klasy 2 d oraz Maciej Juchniewicz z klasy 3 d.

            Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy  pracowitości i odwagi w publicznej recytacji. Ukłony kierujemy także w stronę rodziców, dziękując  za wsparcie pociech.

            Już dzisiaj zapraszamy na kolejny konkurs za rok.

             Koordynator konkursu

            M. B. Witkowska-Panasiak

          • WARSZTATY Z EMISJI GŁOSU

            Od października, w każdy czwartek odbywają się zajęcia innowacyjne z emisji głosu.

            Dzięki warsztatom uczniowie zapoznają się z technikami prawidłowego posługiwania się aparatem mowy, poznają swój głos, zgłębiają siebie. Pracując z dźwiękiem, odkrywają swój potencjał, wyzwalają kreatywność. Emisja głosu to rodzaj zabawy, a także środek antystresowy, bo w głosie jest moc.

            A. Mickiewicz, M. Walkowiak

    • Godziny dzwonków

      Środa 15.05.2024
    • Librus Synergia